Wiek i wyposażenie samochodów

Dowiedz się, jak ocenić wiek i wyposażenie auta


Samochód w naszych czasach to niezbędna pomoc w życiu wielu osób. Bez niego funkcjonowanie jest utrudnione, a w przypadku firmy często niemożliwe. Auto ułatwia wiele spraw. Pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu. Dlatego tak ważne jest, by zawsze było sprawne i przygotowane do jazdy.


Serwisowanie oraz stała kontrola są najważniejsze dla owej sprawności i dla przygotowania. Podobnie jak inne dobra samochód czasem się psuje, dlatego trzeba o niego dbać. Pozostawienie auta na kilka dni w warsztacie samochodowym często zdaje się wyzwaniem. Zwłaszcza osobom z mniejszych miejscowości, które nie mogą liczyć na komunikację publiczną. Dojazd do pracy w takiej sytuacji bardzo jest utrudniony.


Już podczas kupna lub wynajmu auta należy zwrócić uwagę na jego wiek i wyposażenie. Zależy, oczywiście, co dla kogo jest ważne. Jeśli ktoś chce się wyróżnić, myśli o luksusowym aucie. Dla kogoś, kto potrzebuje samochodu wyłącznie dla szybkiego załatwienia swoich spraw, wystarczy coś małego, a przy tym sprawnego.


Na początku rozważyć warto współczynnik sprawności, jakim jest wiek auta. Każdy samochód powinien być bowiem względnie niezawodny na miarę swoich zadań. Starsze auta miewają części niekompatybilne na rynku z innymi częściami samochodowymi. Czasem więc dokupienie i dopasowanie części dla starych aut jest faktycznie problemem. Są one ponadto zwykle mniej bezpieczne. Ciągle coś się psuje, wpływając i na komfort.


Wiek Samochodu - Wypożyczalnia samochodów Exel


Obecnie, gdy niewielka jedynie część konsumentów kupuje jednorazowo całkiem nowe auta, trzeba wziąć pod uwagę, że samochód, jak każda maszyna, podlega naturalnemu zużyciu. Jest w końcu przeznaczony do eksploatacji. Większość aut traci około połowę wartości przez pierwsze trzy lata. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że wszelkie ruchomości bardzo szybko tracą na wartości. Włączane są do oferty kolejne modele, więc musi maleć zainteresowanie rynkowe autem kilkuletnim. Badania statystyczne wskazują, że najczęściej są kupowane auta pięcioletnie. Zwykle bowiem po pięciu latach statystyczny konsument zaczyna marzyć o zakupie nowszej i bogatszej wersji. Poruszając się po rynku wtórnym, trzeba bardzo uważać. Jeśli cena jest okazyjna, można wywnioskować, że po zakupie szykują się straty. Dlatego decyzję warto od samego początku dość dobrze przemyśleć.


Nie należy zapominać o obowiązkowych opłatach, jakimi są składki ubezpieczenia OC i AC. Im droższy samochód, tym droższe utrzymanie; od wartości samochodu zależy AC. Przebieg samochodu jest najistotniejszy i oceniać należy go zawsze w stosunku do zachowanego przez właściciela stanu technicznego; tak interpretowany, niesie informację, jaki jest poziom awaryjności pojazdu. Jeśli zamierzasz kupić auto pięcioletnie, weź pod uwagę, że prawdopodobnie sprzedającym pojazd jest pierwszy właściciel. Chce on sprzedać samochód, by móc sobie sprawić jakiś nowszy model. Oznacza to, że ten, który oferuje, był użytkowany przez jedną osobę. Ma to duże znaczenie, też dla właściwej oceny przebiegu i wartości informacyjnej, jaką stanowi dla Ciebie, bo każdy inaczej kieruje autem i eksploatuje części. Wyposażenie samochodu najpewniej nosi znamiona zużycia specyficzne i zindywidualizowane, więc nierównomierne.


W zakresie wyposażenia producenci proponują coraz szerszą ofertę. Klimatyzacja, elektryczna regulacja szyb i takież sterowanie lusterkami oraz radio z CD to absolutny standard. Gdyby cofnąć się o lat dwadzieścia, nikt by o tym nawet nie pomyślał. A jednak technika tak się rozwinęła, że dziś to już norma wyposażeniowa. W ostatnim czasie pojawia się nawigacja GPS jako stały element, a auta z segmentu C miewają też coraz więcej wsparcia w zakresie bezpiecznej jazdy i eksploatacji. Prawdopodobnie więc ostatnie lata hossy w dziedzinie motoryzacji sprawiły, że zniwelowano istotne różnice dostępności udogodnień w klasie kompaktowej aut nowych i używanych.


Do góry