DANE TECHNICZNE:
- Silnik: 1.5 i-VTEC Turbo
- Rodzaj paliwa: benzyna
- Moc: 182KM
- Skrzynia: manualna
- Spalanie: 6,5 l/ 100km
- Liczba drzwi: 5
- Liczba miejsc: 5
- Rocznik: 2018
WYPOSAŻENIE:
- Klimatyzacja (dwustrefowa)
- Czujnik parkowania przód i tył,
- kamera cofania
- Elektryczna regulacja szyb
- Elektrycznie sterowane lusterka
- System Start-Stop
- Sensor deszczu
- Tempomat
- Radio CD + MP3, Bluetooth, USB, HDMI
- Nawigacja GPS
- Zamek centralny
- Poduszki powietrzne
- ABS
- BA (system wspomagania hamowania w sytuacjach awaryjnych)
- EBD (układ elektronicznego rozdziału siły hamowania)
- FCW (system ostrzegania przed kolizją)
- CMBS (system utrzymujący bezpieczny odstęp między pojazdami)
- TSR (system rozpoznawania znaków drogowych)
- LKAS (system utrzymywania na pasie ruchu)
- LDW (system ostrzegania o zjezdzaniu z pasu ruchu)
- Podgrzewane przednie fotele
Generacja X modelu Hondy Civic ma być wedle zamierzeń producenta ostatnią wytwarzaną w Europie. Mówiąc o niej, główny jej konstruktor, Mitsuru Kariya, akcentuje wyzywający charakter projektu i fakt, że wyzwanie zostało podjęte, zatem pewnego rodzaju rynkową ofensywę. W tym przypadku chodzi więc nie tyle o zauważalne, systematyczne podnoszenie jakości, będące znakiem rozpoznawczym Japończyków i Hondy, ile o skok jakościowy — wpisany wszakże w to, co już znane.
Innowację stanowi wielowahaczowe, niezależne zawieszenie tylnej osi auta i przenosząca środek ciężkości w tył lokalizacja zbiornika paliwa. Jest stabilnie i bezpiecznie, gdy silnik ― już nie wolnossący, choć zmiennych faz rozrządu — wytwarza przyspieszenie. Wersje nadwoziowe delikatnie różnią się wzorniczo, lecz spójność koncepcji modelu nie jest naruszona.
Maskownica, na wpół przesłonięta chromowaną listwą umieszczoną między krawędziami reflektorów przednich, upraszcza styl całości, wprowadza doń minimalizm (w naszej wersji sedan mamy chromowany akcent również nad bocznymi szybami). Wszystkie typy mają przetłoczenia drzwiowe o linii wznoszącej, by przydać sobie wizualnej lekkości. Auto, mimo lokalnego zróżnicowania oferty nadwozia, w Polsce dostępne jest w dwóch jego wersjach, hatchback oraz sedan, i są one w wypożyczalni Exel do dyspozycji Klientów.
W obu deska jest łatwa w obsłudze, w obu są czytelne zegary, wskaźniki temperatury i stanu paliwa oraz obrotomierz, spora ilość schowków. Bagażnik mieści 519 l, jest więc ogromnie pojemny, jak na klasę auta. Spalanie pozostaje średnio na poziomie 6,5 l/ 100 km. Zapraszamy do testowania naszych hond i dzielenia się wrażeniami z jazdy.